Η εγγύτητα, το να βρίσκεται κανείς κοντά, σε μικρή απόσταση, proximity κατά το ελληνικότερο, είναι ο πρωταρχικός παράγοντας κατάταξης στις τοπικές αναζητήσεις.

Αυτό σίγουρα δεν θα αλλάξει. Το τί βρίσκεται κοντά είναι η θεμελιώδης αρχή της τοπικής αναζήτησης.

Τι αλλάζει λοιπόν; αλλάζει το φίλτρο που ταξινομεί, κατατάσσει και παρουσιάζει εκείνες τις κοντινές τοποθεσίες. Θα αναρωτιέσαι όμως ποιο είναι  αυτό το φίλτρο;

Είναι ο ανθρώπινος εξατομικευμένος παράγοντας.. Το νέο φίλτρο είσαι εσύ!

Όσο εξελίσσεται, η τοπική αναζήτηση θα λειτουργεί  με βάση το proximity (πλησιέστερο σημείο διάδρασης) φιλτραρισμένο από τις προτιμήσεις σου. Πλέον το άτομο που ψάχνει θα ενημερώνει και θα αλληλεπιδρά με τις θέσεις/τοποθεσίες που του εμφανίζονται.

Στην πραγματικότητα, αυτό δεν είναι κάτι νέο. Οι μηχανές αναζήτησης Google,  Bing, και  Yahoo έχουν προσωποποιήσει τα αποτελέσματα αναζήτησης για κάποιο χρονικό διάστημα μέσω της παρακολούθησης του ιστορικού περιήγησης. Αυτό που είναι νέο είναι η πολυπλοκότητα της τεχνητής νοημοσύνης και των Big Data σε επίπεδο ανάλυσης.

Στην περίπτωση της τοπικής αναζήτησης, τα Big Data θα βοηθήσουν τις μηχανές αναζήτησης να εξατομικεύσουν τα τοπικά αποτελέσματα με βάση τις προτιμήσεις του χρήστη. Όσο περισσότερα γνωρίζουν οι μηχανές αναζήτησης για εσένα, τόσο πιο συναφή θα είναι τα αποτελέσματα αναζήτησης και οι χάρτες.

Για παράδειγμα, μια αναζήτηση σε κοντινά εστιατόρια μπορεί να περιλαμβάνει παράγοντες κατάταξης όπως τα αγαπημένα σου πιάτα, τροφικές αλλεργίες, κόστος, ώρα της ημέρας καθώς και πόσος καιρός πέρασε από την τελευταία σου επίσκεψη. Εν τω μεταξύ, η αναζήτηση ενός προϊόντος, όπως τα παπούτσια, μπορεί να φιλτράρεται από την αγαπημένη σου μάρκα, το αγαπημένο σου χρώμα παπουτσιών, το νούμερο που φοράς ακόμα και από το ιστορικό παλαιότερων αγορών.   

Ωστόσο, το να γνωρίζεις τον πελάτη από το να τον στοχεύεις είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Πρέπει να υπάρξει ένα μέσο για την συσχέτιση των τοπικών πληροφοριών (google my business, facebook local pages, forsquare, trip advisor κλπ) με ενιαίο τρόπο και η πρόκληση αυτή θα αντιμετωπιστεί από τους ψηφιακούς βοηθούς (siri, maic, google assistant.)

Ταυτόχρονα, οι προωθητικές ενέργειες τοπικής εμβέλειας (proximity marketing) θα κορυφωθούν τόσο με την εξέλιξη των ψηφιακών βοηθών  όσο  και του augmented reality

Η τεχνολογία των Beacons (μικρών ραδιοπομπών Bluetooth) που αναπτύσσετε θα βοηθήσει στην εξέλιξη της εμπειρίας χρήσης στην οποία ξεκάθαρα μπορεί να συμβάλει στις προωθητικές ενέργειες τοπικής εμβέλειας. Η πρόκληση αυτή τη στιγμή είναι η προειδοποίηση των χρηστών για την ύπαρξη beacons στον περιβάλοντα χώρο. Ωστόσο, εάν όλοι έχουν στο μέλλον ψηφιακό βοηθό ενσωματωμένο στις συσκευές augmented reality , θα είναι εύκολο για τους χρήστες να ανακαλύψουν το περιεχόμενο που εκπέμπουν τα beacons και πόσο μάλλον αυτό το περιεχόμενο να είναι εξατομικευμένο με βάση τις προσωπικές προτιμήσεις τους.

Είτε πρόκειται για την ενεργοποίηση ενός κουπονιού και την πιθανή εξαργύρωση – αγορά από ένα πελάτη καθώς περπατάει δίπλα στην είσοδο ενός καταστήματος ή για την προώθηση ενός ταχυφαγείου καθώς το όχημα εξέρχεται από τη διασταύρωση διπλανού δρόμου, η δυνατότητες εκπομπής μηνυμάτων  από  τα beacons είναι απεριόριστες

Ξεκινήστε την προετοιμασία τώρα

Πολλές από αυτές τις εξελίξεις μπορεί να φαίνονται υπερβολικά μακριά. Ωστόσο, η τεχνολογία εξελίσσεται με εκθετικό ρυθμό. Η ώρα να αρχίσουμε να προετοιμάζουμε και να θέτουμε τις βάσεις για αυτές τις εξελίξεις στις προωθητικές ενέργειες τοπικής εμβέλειας είναι τώρα.

Πως αυτές οι εξελίξεις θα  επηρεάσουν την τοπική ορατότητα (local visibility);

Πως πρέπει να βελτιστοποιήσουμε την ψηφιακή μας παρουσία και να οργανώσουμε προωθητικές ενέργειες τοπικής εμβέλειας;

Πως πρέπει να προετοιμάσουμε τις καταχωρήσεις μας σε σχέση με την φυσική μας τοποθεσία;

Σε αυτές και άλλες ερωτήσεις θα δώσουμε απαντήσεις στο Workshop Local SEO | The Proximity Challenge

Εισηγητής: Ηλίας Τσαλδάρης, Data Analyst/ SEM-SEO Consultant, Innovation Group

Ο Ηλίας φοίτησε στο τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών με ειδίκευση στα οικονομικά και επιχειρησιακά μαθηματικά. Είναι Google Partner στα πεδία Google AdWords, YouTube Ads και Google Analytics. Είναι ιδρυτής και iCEO της Innovation Group, η οποία δραστηριοποιείται σε υπηρεσίες B2B σχετικά με τη διαφήμιση, το ψηφιακό μάρκετινγκ, το μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης και το web design.

more info: http://www.innovationgroup.gr/